Alapvető feladatok és felelősségi körök
Pénzügyi tervezés és elemzés
- Éves költségvetések, pénzügyi előrejelzések és cash-flow tervek készítése.
- Havi, negyedéves és éves pénzügyi jelentések és elemzések készítése.
- A pénzügyi teljesítmény mutatóinak (KPI-k) nyomon követése és elemzése.
- A projektek jövedelmezőségszámításához pénzügyi adatok biztosítása a kontrolling részére
Számlázás
- Számlázási tevékenységek elvégzése, delegálása, utalások indítása, házipénztár kezelése
Számvitel és pénzügyi kimutatások
- A vállalkozás könyvelési és számviteli tevékenységeinek felügyelete
- A számviteli szabályok és jogszabályi előírások betartásának ellenőrzése
- A pénzügyi kimutatások elkészítése és ellenőrzése (eredménykimutatás, cash flow).
- A könyvelés által elkészített beszámolók ellenőrzése.
Cash-flow és likviditás menedzsment
- A vállalkozás pénzforgalmának felügyelete és a likviditási kockázatok kezelése.
- Rövid- és hosszú távú likviditási tervek készítése.
- Befektetési lehetőségek elemzése és javaslattétel a szabad pénzeszközök felhasználására.
Pénzügyi kockázatkezelés
- A pénzügyi kockázatok azonosítása és kezelése (devizaárfolyam, kamatkockázat stb.).
- A biztosítási szerződések, hitelek és finanszírozási megállapodások felülvizsgálata.
Emberi erőforrások menedzsmentje
- A pénzügy csapatának irányítása, toborzása, képzése, motiválása és fejlesztése, beleértve a külső együttműködő szervezeteket is.
- Teljesítményértékelés és folyamatos visszajelzés biztosítása.
- Tudásmegosztási és belső tréningek szervezése a munkatársak számára.
- A cég HR feladatainak ellátása (belépés, kilépés, oktatásokhoz kapcsolódó megbízások menedzsmentje, egyéb HR feladatok)
Kapcsolattartás és tárgyalások
- Kapcsolattartás bankokkal, könyveléssel, könyvvizsgálóval és hatóságokkal.
Beszámolók és pénzügyi jelentések bemutatása az operatív igazgató és a tulajdonosok felé.